Smartcard heractiveren, zo doe je dat!

Smartcard heractiveren, zo doe je dat!

Er zijn weer mooie dagen in het verschiet. Niet alleen wordt het weer steeds prettiger, de komende tijd staan er ook een heleboel vrije dagen op de planning. Een mooi moment om lekker een lang weekend weg te gaan. Ga jij voor de eerste keer dit jaar weer tv-kijken via de schotel? Dan moet je misschien eerst je smartcard heractiveren voor beeldontvangst.

Wat is een smartcard?

De smartcard is een chipkaart die ingebouwd is in de interactieve apparatuur van Canal Digitaal. Daarnaast maken veel klanten gebruik van de losse smartcards. Het is een essentieel onderdeel van je tv-apparatuur. Dankzij dit kaartje weet de apparatuur namelijk welke zenders er in jouw pakket zitten.

En hierdoor weet de tv-ontvanger welke zenders gedecodeerd moeten worden. Zonder smartcard kun je geen tv-kijken via de satelliet. De smartcard moet dan wél geactiveerd zijn, want met een inactieve smartcard kan de apparatuur van je satelliet-tv geen zenders decoderen.

Waarom moet ik mijn smartcard heractiveren?

Als je een tijd geen tv hebt gekeken, moet de smartcard opnieuw geactiveerd worden. Dit komt omdat een smartcard elke maand nieuwe kijkrechten krijgt. Deze rechten moet ‘ie dan vernieuwen zodat jij tv kunt kijken. Is de smartcard te lang niet gebruikt? dan wordt ‘ie inactief. Je moet ‘m dan heractiveren om de kijkrechten te verversen en om weer tv te kijken.

Kijk je wekelijks televisie, dan hoef je waarschijnlijk je smartcard nooit te heractiveren. Dat is waarschijnlijk anders als je ons Recreatie Basis HD-pakket gebruikt, dat te gebruiken is van 21 maart tot 21 september. Na het recreatieseizoen gebruik je dan waarschijnlijk een paar maanden niet de interactieve apparatuur waarin de smartcard zit. Zodra het recreatieseizoen begint, moet je waarschijnlijk de smartcard heractiveren. Hoe je dit merkt? Door een melding op je televisie, zoals ‘Geen rechten’, ‘Access denied’ of iets van gelijke strekking.

Mijn smartcard heractiveren, hoe doe ik dat?

Bij de meeste ontvangers kun je de smartcard automatisch laten heractiveren. Zap op je ontvanger naar de zender NPO 1 HD en laat de ontvanger gedurende een uur op deze zender staan. Wissel ondertussen niet van zender. Als u binnen een uur geen beeld heeft is er waarschijnlijk een ander probleem.U kunt ons altijd even bellen als u er niet uitkomt.
TEL:0115530530

 

    04-05-2022 10:06     Reacties ( 0 )
Reacties (0)

Geen reacties gevonden.

Hulp nodig?

Hulp nodig?

Bel ons via 0115 530 530
Vanuit het buitenland 0031 115 530 530